SUCCESVOL BIJ O.A:

  • - GEWICHTSVERLIES
  • - DIABETES EN OBESITAS
  • - ALGEHEEL WELBEVINDEN
  • - ASTMA EN COPD
  • - PRESTATIESPORT
  • - BERGSPORT

 

Wat is hoogtetraining?

Hoogtetraining of hoogtestages zijn beproefde methodes om de algehele conditie en het prestatievermogen van het lichaam te verbeteren. Door de lagere luchtdruk op hoogte wordt de lucht steeds ijler en is er minder zuurstof beschikbaar. Het menselijk lichaam reageert op deze nieuwe omstandigheden door het aanmaken van meer rode bloedlichaampjes. Bij terugkeer op normaal niveau beschikt het lichaam over meer van deze zuurstofdragers waardoor alle organen in het lichaam, inclusief de spieren en stofwisseling, meer energie tot hun beschikking hebben.


Wat zijn de voordelen van hoogtetraining?

  • - Verbetering van het uithoudingsvermogen;
  • - Verhoging van de hemoglobine concentratie, wat ervoor zorgt dat er meer zuurstof naar de spieren wordt vervoerd;
  • - Verhoging van de verzuringsdrempel;
  • - Verbetering van het herstel na zware trainingen;
  • - Verbetering van vetverbranding (afvallen);
  • - Versnelde terugkeer op het oude trainingsniveau na blessures.

Interval hoogtetraining is gebaseerd op een techniek die sinds de jaren '80 wordt gehanteerd om atleten, piloten, kosmonauten en bergbeklimmers te laten wennen aan hoogte. Het is in feite een nabootsing van de positieve effecten van de aanpassing van het lichaam op het afnemende zuurstofgehalte in de lucht op grotere hoogtes. Wie herinnert zich niet die keer dat je in de Zwitserse Alpen "even snel" een bergpaadje neemt en je tot je grote verbazing buiten adem bent? De lucht boven de 1500 meter is ijler en dunner. Voor de opbouw van het aërobe uithoudingsvermogen is dit ideaal. De hoogtetraining werkt met apparatuur met een mondmasker dat gekoppeld is aan een filter dat een percentage zuurstof uit de lucht haalt.
Wetenschappelijk onderzoek heeft uitgewezen dat na een kuur er veranderingen in het lichaam plaatsvinden. Deze resulteren in een sterke verbetering van de bloedsomloop en structuur van de organen, zoals hart, lever en longen. Het lichaam weet de zuurstof te vervoeren en te benutten. Een van de effecten is dat ons immuunsysteem daardoor beter functioneert. Klachten als hoofdpijn, hoge bloeddruk, vermoeidheid en slaapstoornissen kunnen afnemen. De positieve effecten van hoogtetraining blijven ongeveer 3 tot 6 maanden aanwezig.


Hoogtestage is een begrip geworden in de topsport. Maar de traditionele hoogtetrainingskampen zijn moeilijk te organiseren en de kosten hiervan zijn een aanslag op het budget en de lokale omstandigheden zijn niet van te voren te bepalen. De oplossingen die b-Cat Hoogtetraining biedt voor hoogtestages, geven de gebruiker volledige controle voor alle benodigde parameters om een hoogtestage te doen slagen; precies zoals vooraf gepland. Alle omstandigheden zijn op individuele behoefte aan te passen waardoor het volledige rendement van de hoogtetraining wordt benut met het maximale resultaat.


Voor wie is hoogtetraining interessant?

  • - Iedereen die sport bedrijft, van recreatiesporter tot topatleet;
  • - Fitness en Wellness gebruikers;
  • - Mensen die willen afvallen;
  • - Voorbereiding skivakantie of beklimming/expeditie;
  • - Mensen met migraine, hoge bloeddruk, vermoeidheid en slaapstoornissen;
  • - Tijdens een blessureperiode of immoboliteit om terugval te vermijden;
  • - "Duur"atleten als lopers, wielrenners, schaatsers en zwemmers;
  • - Teamsporters tijdens het voorseizoen en de winterstop.

Daarnaast blijken hoogtestages zeer succesvol als natuurlijke behandelingsmethode tegen verschillende ziekten en aandoeningen als astma, COPD, obesitas en diabetes.
Intensieve kuur: Voor diegene die werken naar een bepaald doel is een intensieve kuur geschikt. Deze kuur duurt 2 á 3 weken. Elke week ondergaat u 5 tot 6 trainingen van 60 tot 70 minuten.
Losse periodieke trainingen: Wilt u het langzamer opbouwen of heeft u weining tijd in uw weekschema? Dan bestaat er ook de mogelijkheid om 1 á 2 keer per week te trainen. Ook deze trainingen duren tussen de 60 tot 70 minuten.

Kosten:

  • - Strippenkaart 20 keer € 198,00
  • - Strippenkaart 40 keer € 352,00
  • - Los masker € 22,00
  • - Anti viraal filter € 13,00